onsdag 3. august 2011

Sommer og sol

De to siste dagene har sommeren kommet for fullt her på Østlandet - og jeg har gått til det skrittet å investere i en solstol :-) Ikke at jeg har fått kost meg der så lenge akkurat, for her er det også noen blomsterbedd som skal til pers på tampen av sesongen..
Sommer og sol er også ISVÆR, og med en ismaskin på lur (vervepremie fra en bokklubb) står fristelsene i kø. I dag var det kaffeis som stod på programmet. Iskaffe er godt, kaffe med fløte i er godt, og da må da vel kaffeis også bli godt tenkte jeg.. Som sagt, så gjort - og jammen fikk jeg rett..

Oppskrifta er som følger..
3 dl kremfløte
1 egg
2 eggeplommer
1 stor teskje vaniljeekstrakt
1 dl kruttsterk kaffe
(Passe med sukker for den som vil ha det)

Alt blandes og kjøres i ismaskina til den ikke vil mer.
Spises som den er - eller puttes i fryseren til senere en dag.

Nam-nam..

2 kommentarer:

  1. Oj! En ismaskin skulle jeg gjerne hatt. Kaffeis høres fryktelig godt ut!

    SvarSlett
  2. De har noen på Jernia til en ikke så altfor dyr penge.. Ta deg en tur innom en dag så får du smake :-)

    SvarSlett