søndag 7. august 2011

Meatza

Ikke akkurat fårikål, men... Sånn innimellom er det morsomt å prøve ut nye matretter, og hvis noen klarer å finne noe som høres både godt og sunt ut på en gang så er ikke jeg den som skriker høyest. Pizza er godt, hjemmelaget pizza er enda bedre - og når noen finner på at en skal bytte ut brødbunnen med en bunn av kjøtt så må jo det prøves. Som sagt så gjort - og etter å ha lest haugevis av oppskrifter som ligger på nett allerede så kom jeg fram til denne:

600 g kjøttdeig (Denne var fra Nordfjord)
3 egg
litt salt

Dette blandet jeg sammen, og klappet det ut i langpanna AKKURAT som en vanlig pizzabunn :D
Stek dette på 225 grader i 10 min - og så finner du fram fyllet mens du venter.

Som fyll tar man hva man har.. Her ble det:
3 ss pizzasaus
5 skiver bacon
1 tomat
5 cm purre
8 champignon (ferske)
1/4 paprika (rød)
Masse av revet ost
- og litt oregano på toppen.

Tok ut bunnen, fordelte fyllet oppå, puttet hele greia i ovnen igjen i ti nye minutter og så klar til servering.

Mettendes var det. Ble stappmett etter to biter - og det er mye mindre enn det jeg blir mett av når jeg spiser vanlig pizza.

Er det mulig at noe så GODT samtidig kan være sunt, sier jeg...

1 kommentar:

  1. Hm... var det godt med kjøttbunn i pizzaen altså? :-O mulig det må prøves, brød er jo tross alt ikke sunt.. denne sommeren i alle fall. :-D

    SvarSlett